2015. május 26., kedd

Kaizena - visszajelzés Google Meghajtón

Kaizena remek eszköz arra, hogy visszajelzést adjunk a diákok munkájáról Google Meghajtón keresztül. Lehet ez szóbeli, írásbeli, a Kaizena segítségével beszélgetést kezdeményezhetünk a diákokkal, ezzel is arra biztatva őket, hogy átnézzék, és ha kell újraírják a munkájukat. Már maga a kaizena szó is japánul állandó javulást jelent.
A szolgáltatást elérhetjük a Kaizena honlapjáról vagy a Chrome internes áruházában, csak hozzá kell adnunk a Google Meghajtóhoz, profilt készítünk, és máris használhatjuk.

A tanárokhoz hasonlóan a diákok is engedélyezik a Kaizenának, hogy kezelje a Google Meghajtójukat. Meg kell keresniük a tanárukat, így tudnak a tanárnak a munkájukhoz hozzáférést biztosítani.
Többféle visszajelzést adhatunk a diákoknak. 
Egyrészt szóbelit: a mikrofonon röviden elmondhatjuk a véleményünket az egész munkáról, vagy a kiemelt mondatokról. Kiválaszthatjuk, hogy milyen színnel szeretnénk szövegrészletet kiemelni, így jobban átlátható a visszajelzést. Például, ha a diák ismétel egy szót, gyorsan észreveheti, ha egy színnel van kiemelve. 

Ugyanahhoz a szövegrészlethez vagy az egész munkához írásban is hozzászólhatunk, sőt linkeket is hozzárendelhetünk. 
A linkeket a Resource menügomb alatt névvel ellátva tárolhatunk, így ha elkezdjük a link nevét gépelni, megjelenik. Ha például ismételt hibát követnek el a diákok, egyszerűen hivatkozhatunk a linkre. 
A diákok minden visszajelzésünkre hasonlóképpen válaszolhatnak, így igazi beszélgetés alakulhat ki egy-egy szöveg alapján.

A készségeket (Skills) is pontozhatjuk előre megállapodott pontok alapján, így a diák azonnal érti, hogy miért kapott bizonyos pontszámot. Például a spanyol órán a szöveg nyelvtana 3 pontot ér, így ha 2 pontot adok a szövegre, akkor ez azt jelenti, hogy értem, hogy mit szerettek volna mondani, de érthetőbben kellene kifejezni magukat.
A Boxes menüpont alatt alakíthatjuk ki az osztályokat vagy csoportokat.

Használható: webböngésző segítségével (okostelefon, számítógép, tablet etc).
Miért ajánlom? 
Ezzel az eszközzel a diákok beszélgetést kezdeményezhetnek a munkájukról. Nem csak tanároknak, de egymásnak is segíthetnek. És persze nyelvtanároknak remek lehetőség arra, hogy a tanult nyelven adjanak tanácsot, ezzel is segítve a diákokat, hogy hozzászokjanak a nyelvhez.
Mikor? Főként olyan írásoknál, amikor a diáknak valóban elég ideje van mindent kijavítani.
Hasonló szoftverek: jelenleg nem tudok egyről sem. Ha te tudsz, kérlek, írj, hogy megoszthassam másokkal is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése