2015. május 9., szombat

Classdojo - ismertető

Erről a programról mindig a Harry Potter sorozat jut az eszembe. Még diákként olvastam, és akkor nagyon élveztem, tanárként újraolvastam, és még mindig imádtam. Amit a leginkább szerettem, az a pontrendszer volt, és hogy milyen jó lenne, ha létezne. Sokat nem is kellett gondolkodnom, mert akkor rájöttem, hogy amin én gondolkodtam, mások már használják - ez a Classdojo.

Az oldalra bejelentkezhetünk mint tanárok, diákok vagy szülők. Ezzel a programmal a diákok otthonról távol töltött órái jobban átláthatóak a szülők számára. A Classdojón keresztül láthatják, hogy hogyan viselkedik a gyerekük, és a tanárok is jobban kapcsolatot tudnak tartani velük, mivel szöveges üzenetet és ímélt küldhetnek haza.
A Classdojo játékossága (gamifikáció) - a kis szörnyes logók, a pontrendszer miatt a diákok is jól viszonyulnak a rendszerhez. A tanárok közösen használhatják a programot, így a diákok több órához is tartozhatnak egyszerre, ezért teljes képet kaphatunk a viselkedésükről.
Mit csinálhatunk? Stopperórát állíthatunk be, a gyerekek jelenlétét mutathatjuk, pontokat adhatunk példamutató, és vonhatunk le javítandó viselkedésért. A demó csoport alap viselkedését megváltoztathatjuk, ezért is nincsen gond, hogy az oldal még nincs lefordítva magyarra. (Ami valószínűleg hamarosan megtörténik, mert Classdojo már sok nyelven elérhető).

De ha megunnánk a kis szörnyes képeket, akkor feltölthetünk igazi képeket is.
Vigyázzunk arra, hogy a követendő viselkedési formát hangsúlyozzuk, ne a tökéletességet, ne adjunk pontokat egy-egy feladatért, mert ez visszaüthet, és egy idő után csak azokat a feladatokat oldják meg, amikért pont jár. Vigyázzunk arra is, hogy pontlevonást ne negatív élményként éljék meg a gyerekek (ne mindenki előtt vonjuk le a pontokat), és akkor mindenképpen pozitív változást láthatunk majd.

Használható: webböngésző segítségével (okostelefon, számítógép, tablet etc), alkalmazásként.
Miért ajánlom? Mert motiváló, átlátható a diákok, szülők és tanárok számára is.

Mikor? Évközben állandóan, más tanárokkal együtt működve.
Hasonló szoftverek:
Classcraft, LiveSchool, ClassCharts , Bloomz

1 megjegyzés:

  1. Kimaradt a felsorolásból az Edmodo, a Google Classroom és a Neolms. Amit nem értek, miért ne adjunk pontokat a feladat megoldásokért? A játékosítás nem csak a viselkedésről szól, hanem a teljesítményről is.

    VálaszTörlés