2015. április 21., kedd

Socrative - ismertető

Socrative játékosságon (gamification) alapuló kvíz készítő program.
Hogyan dolgozhatunk a Socrative-vel. A diákokat háromféleképp tesztelhetjük.
1. Feleletválasztós
2. Igaz / hamis
3. Rövid válasz
feleletválasztós
Mindhárom esetben meg kell adnunk a választ, hogy Socrative kiértékelhesse a diákok válaszait. A rövid válasz esetében a gyerekeknek pontosan ugyanazt kell írnia, mint a válaszunk (kis- és nagybetűk nem számítanak), hogy a rendszer elfogadhassa a választ, viszont úgy is dönthetünk, hogy nem adjuk meg a helyes választ, így saját magunk értékelhetjük ki a diákok válaszait.

igaz / hamis

rövid válasz
A kérdésekhez képeket is rendelhetünk (add image), ezzel is növelve a tanárok lehetőségeit. A kérdésekhez magyarázatot is adhatunk, vagy kihagyhatjuk és beszélgetést kezdeményezhetünk a gyerekekkel.

Ha angolul vagy nyelvet tanítunk, akkor érdemes végignézni a Socrative kvízek listáját. Ha valamelyik jónak tűnik, akár egyből használhatjuk is vagy módosíthatjuk, hogy jobban illeszkedjék az óránkhoz. A listához mi is hozzáadhatunk.

Csak annyi a dolgunk, hogy rákattintunk a Manage Quiz-re (Tesztek kezelése), majd az Import Quiz gombra, és megadjuk a SOC számot, amit a táblázatokban találunk.

Érdemes egyszerű Socrative osztályterem nevet választani, mivel a gyerekek az osztályterem neve alapján lépnek be. Ezt megtehetjük a Setting - My Profile - Room name alatt. Ne felejtsük el menteni a változásokat.





Dolgozat kezdése:
Kiválaszhatjuk, hogy hogyan szeretnénk használni a  tesztjeink: gyorsdolgozat (quick question), Space race, amit mindenki imád, mert a diákok egymással versenyezhetnek vagy Exit Ticket, ami segít látni, hogy mennyire értették a diákok az órát.

Azt is kiválaszthatjuk, hogy a diákok saját tempójukban dolgozhatnak-e, vagy hogy a kérdések és válaszok véletlenszerű sorrendben jelenjenek-e meg.
A diákok csapatban vagy egyénileg is dolgozhatnak.
Érdemes belekukkantani a Socrative ismertetőjébe, de legfőképpen, kísérletezzünk vele, talán csak a családdal vagy kollégákkal először.
Itt egy példa a Space Race-re és Exit Ticketre. A bal oldalon a tanár nézetét, a jobb oldalon a diák nézetét láthatjuk.

Használható: webböngésző segítségével (okostelefon, számítógép, tablet etc), alkalmazásban elérhető az Apple, Chrome, Google Play üzletekből. A tanári és diák számára készített alkalmazás különböző.
Miért ajánlom? A játékosan tanulás (gamification, game-based learning) elfogadott tanulási és tanítási módszer, mivel a versenyszellem előresegíti, hogy a diákok a legjobban teljesítsenek egymás előtt. Egyben az azonnal megjelenő helyes válaszok segítenek a tudás előhívásában, vagy tanulásában.
Mikor? Óra elején, ismétléskor, összefoglalásként, előzetes tudás felméréseként
Hasonló szoftverek: Kahoot, Infuse Learning, Quizizz, Quizalize


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése